Masz tak dużo zajęć podczas prowadzenia własnej firmy, że brakuje ci czasu i chęci na prowadzenie firmowego bloga? A może nie jesteś przekonany co do tego, że warto to robić? Być może pocieszy cię fakt, że problem ten ma wielu przedsiębiorców. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

1. Blog to świetny i tani sposób na promocję własnej firmy.

Koszty kampanii reklamowych rosną z dnia na dzień, a do prowadzenia bloga potrzebujesz jedynie komputera z dostępem do Internetu i trochę cierpliwości. Dodając odpowiednie frazy kluczowe, zwiększysz ruch na swojej stronie. Oczywiście możesz zadanie też zlecić pracownikowi. Efekty mogą nie być widoczne od razu, ale regularne dodawanie treści na Twojej stronie pozytywnie przełoży się na jej pozycjonowanie i widoczność w wyszukiwarce. Jeśli nie masz czasu lub zdolności twórczych napisz do mnie, chętnie ci w tym pomogę.

2. Nawiązujesz więź z klientem.

Prowadzenie bloga daje ci możliwość poznania opinii i uwag na temat twoich usług, dzięki czemu wiesz, co poprawić i jak wyróżnić się na tle konkurencji. Poza tym pokazujesz, że odbiorca jest dla ciebie ważny i chcesz odpowiadać na jego pytania. Stajesz się bardziej autentyczny i wiarygodny.

3. Zyskasz opinię eksperta w danej branży.

Jako sprzedawca produktu masz o nim większą wiedzę niż potencjalny odbiorca. Prowadząc bloga, możesz łatwo zaprezentować swoje kompetencje i wzmocnić wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie.

4. Dzięki blogowi możesz zyskać nowych klientów.

Pisząc regularnie, poprawiasz widoczność marki w Google, co ułatwia potencjalnym klientom odnalezienie twoich usług. Możesz umieścić artykuły poradnikowe, dające odpowiedź na problem, z którym się borykają, co zachęci ich do skorzystania z Twoich usług.

5. Blog daje możliwość pokazania historii firmy.

Storytelling to popularna metoda wykorzystywana przez marki w celu opowiadania ich historii. Możesz na bieżąco informować o zmianach, jakie zachodzą w firmie, wartościach, jakimi się kierujesz.

6. Artykuły dostępne na blogu możesz łatwo promować w social mediach.

Linki możesz zamieszczać w newsletterach, postach na profilach na Facebooku czy Instagramie, co jeszcze bardziej wzmocni twoje zasięgi.

Mam nadzieję, że powyższe czynniki przekonały cię, że warto prowadzić firmowego bloga. Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie, a z przyjemnością ci w tym pomogę.