Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że prowadzenie firmowych kont w social mediach przynosi efekty. Jeśli Twoja grupa docelowa to osoby poniżej 50. roku życia, prawdopodobnie regularnie korzystają one z internetu, porównując oferty różnych konkurencyjnych z Tobą firm. Obecność w social mediach jest podstawowym kanałem komunikacji z odbiorcami. Kto najlepiej poprowadzi Twoje firmowe konto?
Dlaczego zlecić prowadzenie firmowych social mediów?
Budowanie świadomości marki, zwiększenie zaufania klientów, skupienie wokół marki aktywnej społeczności – to tylko niektóre cele, które możesz osiągnąć dzięki prowadzeniu firmowych social mediów. Rzeczywistość jednak pokazuje, że mało który przedsiębiorca ma czas na aktywność w sieci. Tworzenie niebanalnych angażujących treści i grafik, odpisywanie na komentarze, wstawianie relacji, informowanie o bieżących wydarzeniach – takie działania pochłaniają mnóstwo czasu i sił, a także wiedzy z dziedziny marketingu i obsługi wielu programów oraz aplikacji. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców postanawia zlecić takie zadania ekspertom. Poszukując specjalisty od social mediów, spotkasz się z wieloma propozycjami współpracy zarówno od agencji marketingowych, jak i freelancerów. Komu warto powierzyć swoje konto, a co za tym idzie wizerunek firmy?
Współpraca z agencją – zalety i wady
Wpisując w wyszukiwarce hasła takie jak: „prowadzenie social mediów” czy „prowadzenie konta w social mediach” najprawdopodobniej szybko trafisz na strony agencji social media. Zatrudnia ona specjalistów z różnych dziedzin, by oferowane kampanie reklamowe trafiały do zróżnicowanych klientów. Pracują w niej specjaliści tacy jak:
- Grafik,
- Copywriter,
- Social media manager,
- Specjalista do spraw reklamy Google Ads, Facebook Ads.
Eksperci działają jako zespół, w którym każdy odpowiada za inne zadanie. Podejmując taką współpracę, musisz liczyć się z większymi kosztami i opłacić wszystkich pracowników. Dodatkowo przygotuj się na to, że Twój projekt będzie miał wielu opiekunów, z którymi nie będziesz miał bezpośredniego kontaktu. Tworzeniem postów i grafik najczęściej zajmują się tam juniorzy ze względu na obniżenie kosztów. Jeśli więc mowa o social mediach dużych firm czy korporacji, warto powierzyć tak gigantyczne projekty agencjom. Pamiętaj jednak, że przy mniejszych zleceniach, spontanicznych zmianach koncepcji, szybkim reagowaniu na zmieniającą się sytuację rynkową, lepszym wyborem może okazać się współpraca z freelancerem. Dlaczego?
Dlaczego warto współpracować z freelancerem?
Freelancer specjalizujący się w prowadzeniu firmowych social mediów ma duże doświadczenie zdobyte przy wielu projektach i współpracy z różnymi branżami. Jedna osoba kompleksowo zajmie się prowadzeniem Twoich profili. Będziesz miał bliski kontakt ze specjalistą, łatwo będzie uzgodnić drobne lub większe zmiany i zareagować na bieżące wydarzenia. Ten rodzaj współpracy jest również tańszą alternatywą. Oczywiście, nie każdy freelancer będzie w stanie prowadzić skuteczne działania w Twoich social mediach i co miesiąc przyciągać do Ciebie wielkie rzesze nowych klientów. Zanim podejmiesz współpracę, zorientuj się, jakie działania może Ci zaproponować dany specjalista. Ustal, czy zależy Ci na działaniach organicznych, które nie wykorzystują płatnych form dotarcia do odbiorców, czy Twoja strategia uwzględnia również reklamy. Zapytaj o doświadczenie, przykładowe konta, które prowadzi i efekty.
Niewątpliwie zaletą współpracy z freelancerem, jest fakt, że specjalista w pełni angażuje się w powierzone zadania, możesz szybko umówić się na rozmowę na Zoomie czy innym komunikatorze, by porozmawiać o zmianie koncepcji czy omówić dotychczasowe działania.
Jeśli zależy Ci na efektach firmowych social mediów, ale też na ludzkim, przyjacielskim podejściu do współpracy, napisz do mnie, a chętnie porozmawiam o Twoim wizerunku w sieci i przedstawię swoje pomysły dotarcia do odbiorców i budowania z nimi więzi.