Dobre treści bez wątpienia mają obecnie ogromny wpływ na sprzedaż. Sztuką nie jest pisanie dla samego pisania, chcemy mieć grono osób, które faktycznie przeczytają nasze artykuły i je docenią. Tu nie ma drogi na skróty, musisz poznać zasady dobrego pisania i ćwiczyć tę umiejętność. Przy okazji dobrze byłoby unikać błędów, które odstraszą odwiedzających twoją stronę. Poznaj zasady tworzenia najlepszych artykułów.

Znajdź dobre słowa kluczowe

Dobre słowa kluczowe gwarantują sukces w działaniach SEO. Są to frazy, które wpisujemy do wyszukiwarki Google, aby odnaleźć konkretne produkty, usługi lub informacje. Frazy mogą być krótkie lub długie, konkretne albo ogólne. Stwórz sobie listę słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować. Powinna być rozbudowana i dokładnie zaplanowana. Staraj się myśleć jak klient. Zastanów się, czego on potrzebuje, jakich produktów szuka i jakie frazy może wpisywać. Nie zapomnij prześledzić też słowa kluczowe, którymi posługuje się konkurencja. Możesz skorzystać z pomocnych narzędzi do wyszukiwania odpowiednich fraz. Już po wpisaniu w Google konkretnego słowa otrzymasz podpowiedzi, które zasugerują ci przydatne zwroty. Warto też skorzystać z Google Search Console, Keyword Tool i Ubersuggest.

Pisz z myślą o ludziach

Przed rozpoczęciem pracy wykonaj dokładny research. Nie kopiuj artykułów konkurencji, ale dobrze zbadaj temat i stwórz coś lepszego. Myśl o ludziach, którzy będą czytać dany tekst – jak im pomóc rozwiązać problem, czy udzielić odpowiedzi na pytanie. Unikaj słów, które nic nie wnoszą. Stosuj krótkie zdania. Lanie wody sprawdzało się na wypracowaniach w szkole, ale w copywritingu liczą się konkrety. Teksty naszpikowane słowami kluczowymi często brzmią nienaturalnie i trudno się je czyta. Frazy powinny być więc jedynie dodatkiem. Postaraj się, by treści były kierowane głównie do ludzi. Stosuj proste słownictwo. Pisz w czasie teraźniejszym.

Dobrze formatuj tekst

Twórz listy wypunktowane. Podziel tekst na akapity. Długie fragmenty tekstu nie są przyjazne dla czytelnika. Zadbaj, by artykuł był przyjemny dla oka. Możesz wzbogacić artykuł, dodając w nim linki, które będą przenosić odbiorców do starszych wpisów lub innych stron szerzej omawiających poruszany temat. Takie działanie będzie odbierane pozytywnie zarówno przez gości na twojej stronie, jak i roboty Google.

Dobry artykuł – o czym jeszcze pamiętać?

  1. Przedstawiaj fakty w tabelach i wykresach.
  2. Unikaj strony biernej.
  3. Przyciągnij czytelnika ciekawym wstępem.
  4. Zanim opublikujesz tekst, przeczytaj go na głos. Wyeliminujesz w ten sposób błędy i powtórzenia.
  5. Ustal główny cel artykułu i zadbaj, by każdy akapit do niego dążył.
  6. Pisz do wyczerpania tematu.
  7. Powołuj się na statystyki i dane naukowe.

Jak napisać dobry artykuł? Myśl o czytelniku. Postaraj się mu pomóc. Tekst ma wyczerpać temat, udzielić odpowiedzi na problem odbiorcy. Zwróć uwagę, by był ciekawy pod względem wizualnym i uwzględniał zasady SEO.