Czy kiedykolwiek słyszałeś o tym, że każda marka powinna mieć swoją misję? Czym tak właściwie jest misja marki? Najprościej mówiąc, to odpowiedź na pytanie, po co jesteśmy na rynku, co nas wyróżnia na tle konkurencji, jakie są nasze wartości i cele. Jak prawidłowo określić cel swojej firmy, by zaangażować odbiorców, zwiększyć sprzedaż i wzmocnić wizerunek eksperta?
Czym jest misja marki?
Misja marki to tak zwany kierunkowskaz dla firmy. Klienci muszą otrzymywać jasny przekaz i dokładnie wiedzieć, jakie korzyści otrzymają dzięki wybraniu danej firmy. To jedyny sposób na uporządkowanie swoich działań, ukierunkowanie uwagi odbiorcy, zwiększenie jego zaangażowania i wyróżnienie się na tle konkurencji. Czy potrafisz w kilku zdaniach przekazać, czym się zajmujesz, kto jest wybraną grupą docelową i dlaczego warto skorzystać z Twoich usług?
Jak określić misję marki?
Określenie misji marki ułatwi Ci tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Wszystkie działania będą celowe. Bez jasno sprecyzowanego celu trudno mówić o jakichkolwiek efektach sprzedaży. Misja marki powinna być krótka i konkretna, ale też ponadczasowa – nie powinieneś jej zmieniać. To wewnętrzna motywacja przedsiębiorstwa do osiągania celów, po które sięga. Pokaż, że firma jest jedyna w swoim rodzaju.
Misja marki – jakie pytania warto sobie zadać?
Pytania, które pomogą Ci określić misję marki:
- Co robisz?
- Dla kogo to robisz?
- Po co to robisz?
- Jakie masz wartości?
- Kto jest Twoim idealnym klientem?
- Co czyni Cię unikatowym?
- Jaki jest cel firmy w wymiarze innym niż finansowy? Czy wspierasz działania społeczne, ekologiczne?
Misja marki – przykłady
- Specjalizuję się w leczeniu chorób domowych pupili. Każde zwierzę ma u mnie własną kartotekę, ze zdjęciem, szczegółowym opisem chorób i przebiegu leczenia. Kładę duży nacisk na profilaktykę, doradzając w wyborze karmy i codziennych czynności, które polepszą życie futrzastych pacjentów.
- Tworzę wytrzymałe ubrania dla kobiet uprawiających sporty w Polsce. Chcę dostarczać osobom aktywnym motywację do treningu każdego dnia. Zachęcam do utrzymywania zdrowego stylu życia bez względu na rodzaj sylwetki, wiek i wagę.
- Jestem copywriterką. Tworzę treści sprzedażowe, które pomagają pozycjonować strony internetowe, wzmacniać wizerunek eksperta i budować markę osobistą. Współpracuję z małymi biznesami w Polsce. Specjalizuję się w tworzeniu treści na temat diety i suplementacji. Przygotowuję też teksty w branży nieruchomości. Chcę zwiększać świadomość przedsiębiorców na temat potrzeby zatrudnienia copywritera.
Misja marki ułatwia przydzielanie zadań oraz jasne sprecyzowanie kierunku rozwoju działalności. Pracownicy znający misję i wizję firmy lepiej potrafią zidentyfikować się z założeniami i celami, jakie ona obrała, a tym samym lepiej realizować powierzone im zadania. Klienci mogą się utożsamić z Twoimi wartościami i jeszcze bardziej Ci zaufać.
Czy już wiesz, jak określić misję swojej marki? A może masz już sprecyzowany cel, ale potrzebujesz treści, które będą go wspierać? Napisz do mnie, a przygotuję teksty contentmarketingowe zgodne z Twoimi założeniami i wartościami.