Wyobraź sobie, że masz przed sobą dwa budynki o tych samych parametrach. Różnica polega na tym, że jeden z nich opowiada intrygującą historię. Może został zaprojektowany przez zdolnego architekta i wiąże się z tym ciekawe przeżycie? Zaczynasz rozmyślać o przeciwnościach, z jakimi się mierzył i o tym, gdy budowa została przerwana. Wyobrażasz sobie, jak udało mu się je pokonać. Wiesz, że macie wspólne wartości takie jak rodzina, piękno, szczęście, ekologia czy użyteczność. Tymczasem o drugim budynku nic nie wiesz poza suchymi faktami o metrażu, liczbie pomieszczeń czy lokalizacji. Który dom wybierzesz?

Storytelling, czyli klucz do sprzedaży w branży deweloperskiej

Aby doprowadzić klienta do zakupu domu czy mieszkania nie wystarczy zaprezentować mu nieruchomość, podać informacje o budynku. Podobne oferty z łatwością znajdzie na wielu stronach konkurencji. By się wyróżnić, warto postawić na opowiadanie „z życia wziętych” historii, które podziałają na wyobraźnię zainteresowanego, zachęcą do dyskusji i pomogą w nawiązaniu relacji. Spraw, by klient wyobraził sobie swoją przyszłość w danym wnętrzu.

Gdy opowiadasz o architekcie, który projektował budynek, nie zanudzaj czytelnika zbędnymi faktami z jego życia. Zwróć uwagę na jego cel, wartości i przeciwności, z jakimi się mierzył. A może podczas pracy były jakieś momenty przełomowe? Napisz o tym, budując napięcie.

Storytelling polega na wykorzystaniu opowieści w celu promocji marki i produktów. To świetny sposób na urozmaicenie oferty w branży nieruchomości. Za pomocą opowieści możesz zbudować trwałe relacje z odbiorcami, zyskać ich zaufanie, pokazując atuty konkretnej nieruchomości i łączące Was wartości.

Jak opowiadać porywające historie w branży deweloperskiej?

  • Postaw na emocje – szczerze oceń, czy opowiadane przez Ciebie historie zachęcają bardziej do ziewania, czy do zwiększenia zainteresowania ofertą. Jeśli masz problem z wydaniem opinii na temat własnej pracy, poproś o to kogoś znajomego, kto nie będzie miał oporów przed wyznaniem Ci prawdy.
  • Konkretny przekaz – niech w Twojej opowieści pojawi się konkretny bohater, żyjący zwyczajnie, dopóki na jego drodze nie pojawi się spędzający sen z oczu problem, którego rozwiązanie stanowi zakup oferowanej przez Ciebie nieruchomości. Bolączką bohatera może być zbyt małe lokum, chęć usamodzielnienia się, potrzeba zmiany otoczenia czy uwolnienie się od nieprzyjaznych sąsiadów. Nowe lokum pomoże mu czuć się dobrze, zapomnieć o dotychczasowych troskach i żyć pełnią życia, realizując określone potrzeby.
  • Spójność z ogólną komunikacją firmy – zastanów się, jaką misję przedstawiasz w swojej ofercie marketingowej. Nie powielaj historii, które odbiorca dobrze już zna.
  • Autentyczność podstawą przekazu – w pogoni za emocjami nie zapomnij o prawdzie. Nie naginaj faktów dotyczących nieruchomości, nie koloryzuj rzeczywistości. Odbiorca szybko dostrzeże niespójność danych, a Twoja marka stanie się w jego oczach niewiarygodna.

Jakie znaczenie ma storytelling w branży nieruchomości? Jak widać, bardzo duże. To idealna okazja, by wyróżnić Twoją ofertę spośród ofert konkurencji. Pokaż, że nowe lokum to znacznie więcej niż cztery ściany. Daj temu wnętrzu duszę. Chcesz się przekonać, jak działa opowiadanie historii w branży deweloperskiej? Napisz do mnie lub zadzwoń, by podbić serca swojego klienta.