Czy wiesz, że aż 62% firm zleca na zewnątrz swój content marketing? Nawet jeśli wiesz, jak ważne jest tworzenie wartościowego contentu i masz na niego pomysł, możesz zwyczajnie nie mieć czasu, by go przygotować. Czym się sugerować podczas wyboru copywritera lub content writera? Czy warto patrzeć na cenę?

Sprawdź doświadczenie

Każda profesjonalna firma ma własną stronę internetową. Większość copywriterów umieszcza tam swoje portfolio, w którym możesz znaleźć przykładowe zrealizowane projekty. Zobacz, czy dany styl Ci odpowiada. Ustal, w jakiej tematyce specjalizuje się copywriter, z którym zamierzasz współpracować. Szukaj kogoś, kto zajmuje się Twoją branżą.

Poznaj cennik usług

Pokaż mi swój cennik, a powiem Ci, jakim copywriterem jesteś. Copywriterzy ustalają ceny na podstawie swojego doświadczenia, czasu, jaki przeznaczają na pracę i wielu innych czynników. Już obserwując ceny, możesz wiele wywnioskować na temat umiejętności danego specjalisty.
Jeśli zależy Ci na współpracy z ekspertem, musisz liczyć się z wyższą stawką.

Porozmawiaj

Czy zgadzasz się, że liczy się nie tylko efekt końcowy, ale też jakość Waszej współpracy? Zależy Ci na dobrym kontakcie z copywriterem? Porozmawiaj z nim. Powiedz, jakie masz oczekiwania i dowiedz się, jak będzie wyglądała współpraca. Możesz szukać też copywritera z polecenia.

Uwaga: płać za teksty próbne!

Zanim zlecisz przygotowanie tekstu próbnego, sprawdź, czy to, czego szukasz, nie znajduje się w portfolio. Możliwe, że przejrzenie zrealizowanych projektów pozwoli Ci poznać styl danego copywritera i nie będziesz musiał zlecać zadania próbnego. Jeśli zdecydujesz zamówić tekst próbny, zapłać za niego. Takie zadanie wymaga tyle samo pracy, co każde inne zlecenie.

W ogłoszeniach osób poszukujących copywritera często możemy znaleźć informacje o wymaganym lekkim piórze. Jednak dar pisania i sprawne przelewanie myśli na papier to nie jedyne cechy dobrego copywritera. Treści powinny być nie tylko unikalne i interesujące, ale też przyjazne pod względem SEO. Poza tym, mimo że współpraca zazwyczaj odbywa się w trybie zdalnym, ważny jest dobry kontakt i wspólny język. Kontakt powinien sprawiać Ci przyjemność. W końcu zlecasz komuś przedstawienie swojej marki z jak najlepszej strony. Nie możesz oddać tego zadania w pierwsze lepsze ręce.

Chciałbyś, by o Twój wizerunek w sieci zadbał ktoś doświadczony? Napisz do mnie, chętnie poznam lepiej Twoją markę.