Coraz częściej mówi się na temat ekologii i potrzeby dbania o otoczenie. Recykling to oszczędność energii i środowiska. Podobnie działa recykling contentu. Czy wiesz, jak ponownie wykorzystać napisane dawniej teksty i dlaczego warto to robić?

Czym jest recykling treści?

Recykling treści to ponowne skorzystanie z napisanych tekstów. Nie ma nic wspólnego z nieustannym bombardowaniem odbiorców tymi samymi newsletterami czy postami. Chodzi o stworzenie czegoś nowego na podstawie wykonanej wcześniej pracy. Większość wpisów z czasem wymaga uaktualnienia. Możesz też przedstawić przygotowany uprzednio content w innej formie. Odświeżenie treści wymaga wysiłku, ale jest znacznie prostsze od tworzenia czegoś od zera.

Pomyśl, skoro Twoje treści spodobały się raz, jest duże prawdopodobieństwo, że spodobają się ponownie. Oczywiście w nowszej, odmienionej wersji. To naprawdę działa.

Jakie korzyści daje recykling contentu?

Wydobycie pełnego potencjału treści – prawdopodobnie nie każdy czytelnik Twojego bloga jednocześnie obserwuje Cię na Instagramie i śledzi Twój fanpage na Facebooku. Najczęściej w każdym z tych kanałów komunikacji mamy inne grono odbiorców. Omawiając jeden temat w każdym z mediów zyskasz pewność, że Twoje treści zostaną docenione.

Oszczędność czasu – zanim przygotujesz wartościowe treści, musisz dokładnie zbadać temat, zrobić solidny research, sprawdzić statystyki oraz wyrobić sobie własne zdanie na dany temat. Gdy dane zagadnienie jest Ci już dobrze znane, łatwiej będzie przedstawić je w różnych formach.

Zyskasz nowych odbiorców – każdy ma inny gust. Możliwe, że Twoja konkurencja skupia się jedynie na publikowaniu postów w social mediach. Możesz się wyróżnić i zyskać szanse na nowe współprace poprzez na przykład nagranie podcastu.

Zaktualizujesz stare treści – pamiętasz, ile wysiłku włożyłeś w przygotowanie artykułu blogowego sprzed roku? A może wspomniałeś w nim o wydarzeniu, które cyklicznie się powtarza? Czy nie warto przygotować na ten temat serii wpisów? Jak często przeglądasz stare wpisy ulubionych twórców? No właśnie. Twoi czytelnicy też nie będą mieli cierpliwości do szukania informacji w dawnych postach. Spraw, by ważne tematy pojawiały się na bieżąco.

Jak dać tekstom drugie życie?

Jakie są sposoby na przeprowadzenie recyklingu contentu? Jak dać swoim tekstom drugie życie? Oto kilka pomysłów, którymi możesz się zainspirować.

  • Na podstawie artykułu blogowego stwórz post w social mediach.
  • Przedstaw opracowany tekst w formie wideo.
  • Napisz swoje przemyślenia na opracowany wcześniej temat w newsletterze.
  • Przygotuj podcast, w którym omówisz odświeżone tematy blogowe.
  • Zaktualizuj wydanego wcześniej e-booka.
  • Połącz kilka artykułów w jedną serię.
  • Poruszaj tematy, które pojawiają się cyklicznie. Nawiązuj do wydarzeń branżowych i aktualności.
  • Przygotuj infografiki na podstawie treści artykułu.

Na co musisz uważać?

Pamiętaj, że recykling to nie duplikat. Nie możesz kopiować treści i publikować je dalej. Takie działania są niezgodne z zasadami SEO. Roboty Google Cię znienawidzą. Content musi być unikalny i niepowtarzalny. Skup się na odświeżaniu i odnawianiu już istniejących tekstów. Dodaj własne przemyślenia, aktualności.

Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, znajdź najpopularniejsze treści na przykład za pomocą Google Analytics. Pomyśl, w jakich formatach czujesz się najlepiej i jak najłatwiej dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów.

Czy korzystasz z dawnych tekstów podczas tworzenia nowych? Jakie masz sposoby na rozwój contentu? Daj znać w komentarzu.